Heerlijk thuiskomen

Home Sweet Home

Heerlijk thuiskomen 

Dit jaar zijn we gaan kamperen. We boften met weer op de hondencamping in Zeewolde. Niet te warm, niet te koud, lekker zonnetje, niet te veel regen. Iedere avond kaarten. (Wat hou je veel tijd over als je geen tv hebt.) Alleen de nachten waren kort. Onze Coco ging bij het krieken van de dag steevast een rondje door de tent wandelen om te kijken of er een plekje was waar ze nog lekkerder kon liggen. Onderweg kwispelde ze vrolijk in het rond langs slapende neuzen en wangen. Ze gaf drukpuntmassage met vier poten tegelijk over buiken, ruggen en benen, om zes uur in de ochtend! En... ik wil niet klagen maar het hielp ook niet dat we een luchtbed hadden dat steeds boller ging staan, tot we ons zelfs schrap moesten zetten om er niet vanaf te rollen.

Overdag waren we lekker loom. Broodjes halen voor het ontbijt, wat wandelen, broodjes eten bij de lunch en ondertussen weer bedenken wat we 'savonds konden maken met een campingpannetje op een campingbrandertje. En als klap op de vuurpijl met je afwasteiltje naar het sanitairgebouw om met zijn allen te gaan afwassen, met de hand. Hoe simpel kan het leven zijn.

Ik had me voorgenomen dat ik geen nieuwe projecten ging bedenken. Daar heb ik me braaf aan gehouden. Maar toen we na een week weer naar huis gingen begon het alweer te kriebelen. Heerlijk in mijn eigen bed slapen, van alle gemakken voorzien, maakt dat ik na zo'n weekje kamperen weer helemaal gelukkig ben met mijn huisje. 

Dat inspireerde mij om een miniquilt te maken, deze hangt nu te prijken achter mijn keukenraam. Het brengt me in vakantiestemming als ik sta te koken. Home Sweet Home.

 

Wil je ook zo'n leuk huisje maken? Mail me, dan stuur ik het patroon naar je toe.

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Heidi Sour (dinsdag, 30 augustus 2016 12:34)

    Wat fijn voor jullie dat de vakantie geslaagd was. Die 4-poots massage ken ik goed van de katten ;)
    Ik wens de deelnemers van de beginnerscursus veel plezier en succes. Had je nog eens rondgevraagd voor andere liefhebbers van een bee?

  • #2

    Monique Schuijt (dinsdag, 30 augustus 2016 20:09)

    Hallo Heidi, ik ga het vragen in de cursus. Goed dat je me er nog eens aan laat denken. ;-)