De TEFAF van de textielkunst, OEQC op L1NWS

Op donderdag 20 oktober 2016 besteedt L1 NWS aandacht aan de Open Europese Quilt Kampioenschappen die gehouden worden in het MECC van 20 t/m 23 oktober. 

Ik werd gebeld op 7 oktober door Ada Honders, een van de organisatoren van het OEQC. Ik herkende haar naam van de brief waarin mijn quilt was toegelaten voor  de wedstrijd.

 

"Wat zou je ervan vinden als L1 je gaat bellen?" Ik wist even niets uit te brengen.

"Vind je het eng?" vroeg ze.

"Nee, dat niet maar wel erg spannend."

"Als je er niet van kunt slapen, dan moet je het niet doen." 

 

Gezien het feit dat ik altijd goed slaap, onder welke omstandigheden dan ook, had ik geen excuus om 'Nee' te zeggen. Tien minuten later belde L1 mij. Ze willen bij mij thuis filmen, om te laten zien hoe ik 'het' doe. Daarna gaan we naar het MECC, om daar een sfeerimpressie te maken van de beurs. 

 

Wat ik kan vertellen en laten zien in anderhalve minuut zendtijd? Eerst maar even naar de kapper. Want ja, het is wel voor TV en dan is het belangrijk dat je haar goed zit.

 

"Quilten zeg je? Patchwork, wat is dat?" vroeg de kapster. "Is dat zoiets als breien, iets wat mijn oma vroeger deed? Als mensen van mijn generatie iets willen hebben, dan kopen we dan gewoon in de winkel. Zelf iets maken? Nee hoor, daar begin ik niet aan." 

 

Ja, dat is een insteek waar ik wel wat mee kan. Waarschijnlijk is zij niet de enige die er zo over denkt. Dankjewel kapster voor je openhartigheid. Ik ga in anderhalve minuut proberen een tipje van de sluier op te tillen over het plezier en de voldoening die je krijgt door zelf iets te maken. 

 

Veel kijkplezier en graag tot ziens in het Mecc. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0